POLITICA DE RETUR
RETUR GRATUIT IN 30 DE ZILE
Daca un produs achizitionat de la OnixBox nu te multumeste 100% il poti returna in 30 de zile calendaristice de la momentul livrarii/ ridicarii. Trebuie doar sa completezi formularul de retur pana cel tarziu in a 30 - a zi calendaristica de la data livrarii/ ridicarii.
Serviciul OnixBox Retur Gratuit in 30 de zile nu afecteaza dreptul legal de retragere in 14 zile pentru comert la distanta, ci vine in completarea lui, in beneficiul clientilor OnixBox.
Conform O.G. 34/2014, produsele nepersonalizate (fara gravura) se pot returna in ambalajul original (chiar daca acesta este rupt) si in aceeasi stare in care au fost receptionate, in termen de 14 zile calendaristice de la primire, prin posta sau curierat rapid, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.
Vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei sale de returnare a produsului. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
a) pentru Comenzile achitate cu card online, prin restituire in contul din care a fost efectuata plata*;
b) pentru Comenzile achitate ramburs, restituire prin virament bancar*.
* Viramentele vor fi realizate in lei, in conturi bancare deschise pe teritoriul Romaniei.
Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea produselor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate. Vanzatorul va returna doar contravaloarea produselor, fara costurile de transport.
In cazul produselor nepersonalizate (fara gravura), care nu respecta normele de calitate si conformitate, Cumparatorul trebuie sa anunte vanzatorul in decurs de maxim 5 zile calendaristice de la primirea produsului, iar Vanzatorul se obliga sa ii inlocuiasca produsul cu unul conform, in decurs de 5 zile calendaristice. Costurile de livrare sunt sustinute de Vanzator, iar Cumparatorul trebuie sa ofere curierului produsul neconform in schimbul produsului refacut.
Produse pentru care nu se asigura drept de retur
Produse personalizate – fără drept de retur
Conform O.U.G. nr. 34/2014, art. 16, lit. c), produsele confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar nu beneficiază de drept de retur.
Prin urmare, toate produsele personalizate (gravură text, gravură foto, personalizare dimensiuni, poziționare elemente etc.) nu pot fi returnate, înlocuite sau refăcute, indiferent de motiv, cu excepția cazurilor în care se constată neconformități tehnice sau defecte de fabricație imputabile Vânzătorului.
Ce NU constituie lipsă de conformitate
Nu se consideră lipsă de conformitate și nu dau dreptul la retur, refacere sau despăgubire următoarele situații:
nemulțumirea clientului legată de aspectul estetic al gravurii;
diferențe de percepție față de imaginile de prezentare, care au rol strict orientativ;
omisiunea clientului de a furniza informații clare, complete sau corecte la plasarea comenzii;
lipsa unor mențiuni speciale (font, poziționare, dimensiune, tip gravură etc.) în câmpul de comentarii;
limitări ale gravurii generate de calitatea, compoziția sau conținutul materialelor furnizate de client (poze, texte);
diferențe minore de nuanță, contrast sau vizibilitate, specifice gravurii laser pe metal.
Prin plasarea comenzii, clientul își asumă faptul că Vânzătorul nu poate interpreta dorințe care nu sunt comunicate explicit.
Responsabilitatea clientului privind personalizarea
Clientul este exclusiv responsabil pentru:
corectitudinea textelor trimise pentru gravură;
claritatea instrucțiunilor privind fontul, poziționarea, dimensiunea sau conținutul gravurii;
calitatea materialelor furnizate (fotografii, imagini, mesaje).
Nu ne asumăm răspunderea pentru rezultatul final în situațiile în care informațiile sunt incomplete, ambigue sau lipsesc.
Gravura foto – recomandări importante
Pentru cele mai bune rezultate în cazul gravurii foto, recomandăm:
fotografii de tip portret;
lumină clară, bun contrast;
poze realizate de la distanță apropiată;
maximum 3 persoane în fotografie;
pentru rezultate optime, ideal 1–2 persoane.
Clientul înțelege și acceptă că:
o fotografie cu mai multe persoane va avea un nivel de detaliere mai redus;
dimensiunea bănățului (ex. 18–19 mm) impune limitări tehnice;
gravura foto poate fi mai vizibilă din anumite unghiuri și mai puțin vizibilă din altele.
Simulări și mostre
Nu realizăm și nu transmitem simulări sau mostre înainte de gravură, decât la solicitarea expresă a clientului, transmisă înainte de începerea procesului de personalizare.
Produse neconforme
În cazul în care produsul prezintă un defect tehnic sau nu respectă specificațiile confirmate de Vânzător, clientul trebuie să ne notifice în termen de maximum 5 zile calendaristice de la primirea produsului.
Dacă neconformitatea este confirmată:
produsul va fi reparat sau înlocuit, după caz;
Vanzatorul se obliga sa primeasca in atelier produsul neconform, suportand costurile de transport. Imediat dupa primirea produsului va incerca remedierea intr-un interval de timp de maxim 15 zile lucratoare de la sesizarea Cumparatorului. In cazul in care se constata defectiunea si aceasta nu se poate remedia, va inlocui produsul cu unul conform sau va restitui banii doar daca produsul nu se mai afla in stoc/ oferta de produse a Vanzatorului. Contravaloarea in lei va fi returnata in cel mult 30 zile calendaristice de la primire, iar suma inapoiata va include si costurile initiale de transport. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
a) pentru Comenzile achitate cu card online, prin restituire in contul bancar*;
b) pentru Comenzile achitate ramburs, restituire prin virament bancar*.
* Viramentele vor fi realizate in lei, in conturi bancare deschise pe teritoriul Romaniei.
Nu se considera lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare - cumparare consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate ori daca lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de catre consumator.
Consumatorul nu este indreptatit sa solicite desfiintarea contractului daca lipsa conformitatii este minora.
Clarificare finală
Prin finalizarea comenzii, clientul confirmă că:
a citit și a înțeles politica privind produsele personalizate;
este de acord că aceste produse nu pot fi returnate, modificate sau refăcute ulterior;
își asumă responsabilitatea pentru informațiile furnizate.
Deși produsele personalizate nu pot fi returnate sau înlocuite, cu excepția cazurilor de neconformitate tehnică, nemulțumirile de natură estetică nu constituie motiv de retur, refacere sau modificare a produsului.
În cazul în care considerați că produsul primit prezintă o neconformitate reală (defect de fabricație sau nerespectarea specificațiilor confirmate), vă rugăm să ne contactați în termen de maximum 5 zile calendaristice de la primirea acestuia, telefonic la 0757 788 826 sau prin email la contact@onixbox.ro, pentru verificare.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a analiza sesizarea și de a decide, exclusiv, dacă situația se încadrează într-un caz de neconformitate, conform legislației în vigoare. În afara acestor situații, produsele personalizate nu se refac, nu se modifică și nu se înlocuiesc.